Lokomotifler Nasıl Çalışır ?




 Günümüz lojistik sekrötünün en önemli araçlarından biri olan lokomotifler gerek yolcu gerek yük bakımından yüksek taşıma kapasitesi ve düşük maliyetli olması sebebiyle artık hayatımızda önemli bir yere sahiptir. İlk olarak sanayi devrimiyle hayatımıza giren lokomotifler , buhar gücünün keşfiyle beraber ilk olarak buhar pistonlarıyla hareketlerini kazanırlardı . Ama bu lokomotifler hem yakıtını hemde suyunu kendi taşıyacak anlamına geliyor demekti . Devamında gelişen olaylar 19. yüzyılda dizel motorun Rudolf diesel tarafından keşfedilince o dönemden sonra artık hayatımıza yavaş yavaş dizel lokomotif ve setleri girmeye başlamıştı . Şimdi dizel lokomotif ve setleri nasıl çalışır ona bakalım :

DİZEL LOKOMOTİFLER 

İlk olarak 1925 yılında Amerikada hayatımıza girmeye başlayan dizel lokomotifler günümüz zamanına göre 650 bg ve 450 kW  gücündeydi . Dizel lokomotiflerin basitte temel çalışma prensibi şu şekildedir :

Dizel motorun , alternatör grubunu tahrik ( döndürmesi ) etmesi sonucunda ortaya alternatif akım ( AC ) çıkar . Bunun sonucunda oluşan elektrik akımı lokomotif bojisinde bulunan cer motorlarına cer motor kabloları vasıtasıyla iletilir . İletilen bu akım bojilerde bulunan cer motorlarını hareket ettirerek tren yürütme takımı ( bojiye ) hareket enerjisi sağlamaktadır . Bu işleme aslında bir çok sabit veya hareketli parça dahil olmaktadır . Ama temelde etki eden en önemli iki faktör motor ve alternatör grubu tahriki . Aslında bütün lokomotifler temelde faraday elektrik üretme prensibine göre çalışır .

hep beraber bu prensibi tanıyalım .


FARADAY ELEKTRİK ÜRETME PRENSİBİ :

Bir manyetik alan içerisinde hareket halinde olan herhangi bir iletken manyetik kuvvet hatlarını kestiği zaman iletkenin üzerinde indüksüyon voltajı oluşur. İşte bu voltaj sonucunda akım oluşur . 

İşte hayatımızda vazgeçilmez bir yer tutan lokomotiflerin basitte çalışma prensibi bu şekilde .





0 yorum: